Vi använder cookies (kakor) för att hjälpa dig att navigera effektivt och utföra vissa funktioner. Du hittar detaljerad information om alla cookies under respektive samtyckeskategori nedan.
De cookies som är kategoriserade som ”Nödvändiga” lagras i din webbläsare eftersom de är nödvändiga för att möjliggöra de grundläggande funktionerna på webbplatsen....
Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.
Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.
Experter är eniga om att bilismen måste minska rejält för miljöns och klimatets skull. Trots det planeras trafiken fortfarande med bilen som utgångspunkt och lösningar som gynnar cykling hamnar i skymundan. Janet van der Meulen, doktor vid LTH, har utifrån ett maktperspektiv studerat bilnormens starka fäste i nationell planering och hur detta påverkar både lokal och regional planering. Hon kommer även diskutera vilka förändringar som behövs för en mer hållbar trafikplanering.
Arrangeras i samarbete med Lunds Naturskyddsförening och Hållbarhetsforum vid Lunds universitet som en del av vårens miljöprogram.
Fri entré, ingen föranmälan.